Fillerborttagning (Hyalase)

Är du missnöjd med dina tidigare fillers och vill ha förändring?

Då är Hyalase den rätta behandlingen för dig.

Varje klinik som erbjuder fillers ska även erbjuda Hyalase-behandlingar. Metoden eliminera misstag och oönskade behandlingar. Behandlingen tar bort fillers som du inte är nöjd med, oavsett var du har gjort tidigare behandlingar.

Bendito Clinic erbjuder

Borttagning av filler (Hyalase)
Få bort oönskade fillers med hjälp av Hyalase (Hyaluronidase).

Denna behandling bryter ner hyaluronsyra, som fillers består av och ger dig ett snabbt resultat.

Vanliga frågor om Hyalase

Vad är Hyalase?

Hyalase (Hyaluronidase) är ett läkemedel som kan ta bort fillers av hyaluronsyra. Hyalase består av flera unika enzymer som bryter ner hyaluronsyran till mindre delar, så att de lättare kan hanteras av kroppens egen upptagningsförmåga. Du kan använda Hyalase för att ta bort fillers som orsakad komplikationer, när du inte är nöjd med resultatet eller om du tröttnat på dina fillers.

Hur går behandlingen till?

Med hjälp av en nål eller trubbig kannula tar vi bort fillers vid de oönskade områdena.

Dosen och injektionsdjupet anpassas efter området och den tidigare behandlingen.

Fillers som du har haft under en längre period kan ta längre tid att lösas upp och vara svårare att bryta ner. I vissa fall behöver du göra ett återbesök 2-3 gånger för ett slutgiltigt resultat.

Gör det ont?

När Hyalase bryter ner din fillers sker en förbränning som vissa upplever som smärtsam. Mängden fillers som ska tas bort samt kvalitén av din tidigare fillers avgör hur du upplever smärtan, men vi använder en bedövningssalva för att lindra.

Vad blir det för resultat?

Du kan se ett resultat av din Hyalase-behandling direkt, men slutresultatet syns först efter 7-10 dagar. Beroende på vilken fillers som du ska ta bort, kan du behöva göra fler behandlingar för att nå ett slutgiltigt resultat.

Om du sedan vill fylla på med nya fillers i det behandlade området rekommenderar vi att vänta upp till 14 dagar efter Hyalase-behandlingen. Om du behandlat en stor mängd med Hyalase, rekommenderar vi ännu längre återhämtning av vävnaden i din hy, innan du fyller på med nya fillers.

Finns det några biverkningar?

Det är ovanligt med allergiska reaktioner, men för att försäkra oss om att du inte får en allergisk reaktion börjar vi alltid injektionsbehandling med ett pricktest på armen där en liten mängd av läkemedlet injiceras, för att se hur din kropp reagerar. Vi rekommenderar även att du stannat minst 30 minuter för observation efter avslutat behandling. Om du får en allergisk reaktion så kommer du att uppleva svullnad och inflammation som du kan få behandling för hos oss.

Var finns Bendito Clinic?

Kliniken ligger i Aspudden utanför Stockholm. Aspudden är ett charmigt område som gränsar till Gröndal, Liljeholmen, Midsommarkransen, Mälarhöjden och Hägersten.